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Administrative structure of district office

Because of section 11 paragraphes 2 and 3 of German freedom of information act Ilm district is obligated to make it’s organisation and filing plan visible in a simple electronic form:

Veterinär- und LebensmittelüberwachungsamtVerkehrsamtUmweltamtOrdnungs- und GewerbeamtJugendamtGesundheitsamtBauaufsichtsamtAmt für Brand- und KatastrophenschutzAbfallwirtschaftsbetrieb Ilm-KreisJobcenterNachgeordnete Einrichtungen: Berufsschulen, Grundschulen, Gymnasien, Ilm-Kolleg, Regelschulen, Musikschule, VolkshochschuleSozialamtRechtsamtPersonal- und SchulverwatungsamtKasseKämmereiAmt für Kreisentwicklung und E-GovernmentAmt für Gebäude- und LiegenschaftsmanagementDezernat 1 (Landrat)Dezernat 2 (Beigeordneter / Stellv. Landrat)Büro Landrat / Controlling / Beteiligungen / Presse / Kultur & Sport / KreistagGleichstellungs-, Frauen- und AusländerbeauftragteDer LandratRechnungsprüfungsamtKommunalaufsicht

Chief administrative officer

Office of chief administrative officer / controlling / county council / shareholdings / cultur & sports / media
Auditing office
Equal opportunity commissioner, women's officer and commissioner of foreigners
Supervision

Department 1 (Chief administrative officer)

Office for building and property management
Office for district development and e-government
Finance department
Cash office
HR department & department for school administration
Legal department
Social services department

Subordinated institutions
Job centre
Waste company of Ilm district

Department 2 (Deputy / Deputy of the county authority)

Office for fire controll and and civil protection
Construction supervision authority
Public health department
Youth welfare office
Regulatory authority and trading supervision department
Environmental services department
Department of Motor Vehicles
District veterinary and foodstuff control office

 

Aktenplan des Ilm-Kreises (Stand 28.01.2011) [PDF: 2,4 MB]